window.dataLayer = window.dataLayer || []; function gtag(){dataLayer.push(arguments);} gtag('js', new Date()); gtag('config', 'UA-133819461-1');
Eilanders2019-08-13T11:22:52+00:00

Geachte bewoner, ondernemer, bestuurder of liefhebber van Terschelling,

Middels deze pagina willen wij de belanghebbenden van Terschelling zo goed mogelijk op de hoogte houden van de ontwikkelingen rondom het evenement eilân.

Veelgestelde vragen omwonenden:

Moet ik mij zorgen maken om geluidsoverlast?2019-08-13T09:32:36+00:00

De muziek die wij produceren zal voor sommige bewoners hoorbaar zijn. Wij zetten echter hoog in op het reduceren van eventuele overlast. Onze geluidssystemen behoren tot de beste van de wereld als het gaat om het met anti-geluid dempen van zware bassen aan de achter- en zijkant van het systeem. Onze podia zijn daarnaast gericht op gebieden met zo min mogelijk bewoners. Zie onderstaande illustratie voor de podium richtingen:

Ondanks deze inspanningen en investeringen kan het op enige afstand hoorbaar zijn dat wij aan het werk zijn. Om te zorgen dat deze effecten binnen aanvaardbare kaders liggen, worden in de vergunning geluidsgrenzen opgenomen. Grenzen voor het volume op de dansvloer, maar ook voor het volume ter hoogte van dichtbij gelegen gevels van woningen. Om te waarborgen dat deze grenzen nageleefd worden, installeren wij tijdelijk meetstations die elke seconde meten en opslaan wat het volume precies is. Deze systemen zijn geijkt en worden door een onafhankelijke partij geïnstalleerd. Deze digitale stations zijn continue uit te lezen door de handhaving en gemeente, zodat bij een overtreding direct ingegrepen kan worden. Onze technici lezen op locatie ook voortdurend de waarden van de stations uit.

  • Op 11 september zullen door de dag heen soundchecks plaatsvinden, welke hoorbaar kunnen zijn.
  • Op 12 september klinkt er programma van 16.00-00.00
  • Op 13 september klinkt er programma van 10.00-00.00
  • Op 14 september klinkt er programma van 10.00-00.00
  • Op 15 september klinkt er programma van 10.00-00.00
Zijn delen van het eiland afgesloten voor regulier bezoek?2019-07-22T11:59:29+00:00

Wij proberen zo min mogelijk af te sluiten tijdens ons werk. Echter zijn enkele afzettingen noodzakelijk voor het veilig organiseren van een evenement. In de onderstaande illustratie is aangegeven hoe wij het festivalterrein uitzetten. Dit is tijdens de op- en afbouw een bouwplaats, en voor de veiligheid van werknemers en passanten afgesloten. Verder zijn er twee wandelpaden afgesloten aanpalend aan het terrein, aangegeven met de 2 rode lijnen. We sluiten daarnaast twee delen van wegen af voor niet-bestemmingsverkeer, zie de rode lijnen op de Heester Kooiweg en op de weg ‘Hee’. Bewoners of ondernemers met een specifieke taak in het gebied kunnen bij de organisatie een inrijkaart ophalen om in- en uit te rijden. Gebruik daarvoor onderstaande contactgegevens. 

De doorgaande fietsroute langs de  Duinweg Hee is gewoon toegankelijk tijdens het evenement, en de op- en afbouw. De ruiterroute die over het festivalterrein loopt is logischerwijs gesloten, wij zorgen voor een omleidingsroute en voor bebording om de omleiding te duiden.

Onze werkzaamheden vinden plaats tussen 5 en 20 september. U kunt een verdere duiding van onze werkzaamheden hier vinden. 

Hoe worden de 6000 bezoekers opgevangen?2019-07-01T11:57:46+00:00

Op donderdag en vrijdag zullen de meeste bezoekers van de boot komen. Zij zullen langs een balie in de haven, vergelijkbaar met Oerol, hun ticket of accreditatie inwisselen voor een bandje. Daarna worden ze door een gratis pendelbus direct naar het duinmeer gebracht. 

Bij het duinmeer zullen bezoekers hoofdzakelijk overnachten op een van beide campings (Kooi / Cupido) of in het nabijgelegen bungalowpark De Riesen. Voor alle bezoekers is plek, maar sommige zullen eigen accommodatie boeken, en eventueel een fiets huren om van en naar het terrein te bewegen. Wij schatten dat zo’n 20% deze optie zal kiezen.

Eenmaal aangekomen en ingecheckt kunnen bezoekers een van de drie podia bezoeken, het programma bij de campings ervaren of het kunstbos in gaan. Er is ruim voldoende plaats voor deze 6000 bezoekers. De theoretische normen van de brandweer voor de bezetting van de oppervlakte zou eenvoudig het tweevoudige aan kunnen. Gelet op het aantal bewoners van Terschelling voelt 6000 vermoedelijk als een groot getal, echter is dit aantal gelet op onze ervaring met evenementen nog gering. 

Echter neemt dit natuurlijk niet weg dat er veel aandacht gaat naar een soepele logistiek. Zo zetten we verkeersregelaars in rondom het evenemententerrein, en gaat er veel zorg naar het snel verwerken van inkomende bezoekers in de haven, om de overlast te minimaliseren in der openbare ruimte.

Hoe kan ik de organisatie bereiken voor vragen of meldingen van overlast?2019-07-01T11:58:39+00:00

U kunt al uw vragen sturen naar daniel@chasingthehihat.nl, en vanaf 5 september bellen met onze productie telefoon. Het nummer is 0612537950. Bij vragen over geluidsoverlast komen wij graag bij u langs om het volume te meten!

Toegang voor eilanders & rondleiding vlak voor opening

Via deze link kunt u zich TOT 1 SEPTEMBER aanmelden voor een verzoek om gratis langs te komen. Wij bieden per dag in ieder geval 300 kaarten aan. Als dit niet voldoende is zullen we kijken of we mensen op andere dagen kunnen accommoderen, of in het uiterste geval het aantal kaarten verruimen in samenspraak met de gemeente. U wordt gevraagd uw Terschellinger eilander bootpas nummer in te vullen. U zal na inschrijving nadere instructies ontvangen over hoe u naar binnen kan, wij vragen u dan ook uw pas mee te nemen ter verificatie.

Op 11 september om 16.00 kunt u tevens langskomen voor een rondleiding over het terrein voor en achter de schermen. Wij kunnen daar vragen beantwoorden, en nodigen u aansluitend uit voor een hapje en een drankje bij Camping Kooi.

Status van de vergunning

De evenementenvergunning is op maandag 12 augustus afgegeven en getekend door de loco burgemeester. Via deze link kunt u de bekendmaking van de gemeente doornemen, en de getekende vergunning inzien.

Muziek

Veel mensen zijn benieuwd naar wat voor een muziek te horen zal zijn tijdens het evenement. Via www.eilan.nl/programma vindt u het programma. U kunt vast luisteren naar onze Spotify afspeellijst via deze link

Vragen & samenwerkingen

Als er vragen zijn over onze activiteiten kunt u mij bereiken via daniel@chasingthehihat.nl en daarnaast zijn wij trots op onze samenwerking met Gerrit Jan Moes die zijn (lokale) netwerk en expertise binnen de evenementenbranche wil inzetten voor een zo prettig mogelijk verloop van het evenement. U kunt hem ook vragen naar festival gerelateerde zaken. Hij is te bereiken via 06 54 65 40 63‬.

We maken gebruik van cookies en andere technologieën voor advertentiedoeleinden, om een op jou afgestemde ervaring te leveren en te begrijpen hoe onze website wordt gebruikt. Raadpleeg de settings voor een overzicht en om ons te informeren of ze op jouw devices gebruikt kunnen worden. Als je doorgaat op onze website, zullen wij en de bedrijven die in de settings vermeld staan cookies en andere technologieën gebruiken. Voor meer informatie kan je terecht bij onze privacy statement. Settings Ik ga akkoord

Facebook pixel

D.m.v. deze pixel kunnen we je informeren over eilân nieuws en aanbiedingen doen via Facebook en Instagram, maar ook de inhoud van de site en advertenties af stemmen op jouw voorkeuren.

Google Analytics

eilân gebruikt Google Analytics om inzicht te krijgen in het gebruik van de Website.

Google AdWords

D.m.v. deze pixel kunnen we je informeren over Eilan nieuws en op jouw voorkeuren afgestemde aanbiedingen via het Google netwerk tonen.